fbpx

Behavioural Magic weblog

Voorbeelden, analyses, tips en wilde gedachtes!

Marketing is een Life Skill

Veel mensen kijken een beetje vies bij het woord marketing.. Dat is toch dat je mensen dingen probeert aan te smeren die ze niet nodig hebben. Waar zou die reputatie toch vandaan komen..? In mijn beleving gaat marketing over het helpen van mensen. Het helpen van...

Hoe onze herinneringen ons voor de gek houden

Ons brein is gek op mentale olifantenpaadjes en vuistregels. Dat gaat namelijk veel sneller dan het uitvoeren van uitgebreide analyses. De hoeveelheid data die we tegenwoordig moeten processen is enorm en groeit alleen maar. En soms is er ook gewoon niet direct...

Wat je aandacht geeft groeit

Wat je aandacht geeft groeit. Ook in ons hoofd! Iets meer dan een maand geleden werd er in Utrecht, mijn stad, een terroristische aanslag gepleegd. Een man opende 's ochtends het vuur in een tram, met vier doden en meerdere gewonden tot gevolg. Enorm heftig...

Hoe 83% mijn Masterclass Gratis volgt

83% van de deelnemers aan mijn Behavioural Magic Masterclass betalen hier zelf geen cent voor! Het grootste deel van de deelnemers aan mijn Masterclasses zijn ambitieuze marketeers die willen groeien in hun vak. Marketeers die weten dat de weg naar succes grotendeels...

Denk eens na!

Mijn zus (ik heb de liefste zus van de hele wereld!) noemt mij met enige regelmaat ‘enorm eigenwijs’. En dat bedoelt ze dan niet als een compliment. In haar beleving houd ik vast aan ideeën die voor haar overduidelijk fout zijn. Helaas voor haar zie ik het zelf wel...

Metafoor

Een metafoor is een impliciete (onuitgesproken) vergelijking. Het is een enorm krachtig taalkundig instrument. Metaforen spelen namelijk direct in op onze emotie. Het is de Hercules onder de taalkundige beïnvloedingsprincipes. Met een metafoor beïnvloed je mensen...

Geheime bonustip nummer 8

In mijn E-book Move! geef ik 7 super waardevolle tips om effectief te beïnvloeden. Het is eigenlijk een soort stappenplan naar succes. En ik vind het echt supergaaf om te zien dat er al zoveel mensen mee aan de slag zijn gegaan. Als jij er een van bent: I love u!...

Empathie on steroids

“Before you judge a man, walk a mile in his shoes” Eigenlijk kun je pas beginnen met effectief overtuigen of beïnvloeden als je de motivatie van iemand kent. Als je weet wat zijn dromen en ambities zijn. Als je weet wat zijn angsten en overtuigingen zijn. Als je weet...

System two, het is maar een naam.. of toch niet?

Ik krijg regelmatig de vraag waarom mijn bedrijf System two heet. Mijn standaard antwoord is:  Die url was nog vrij 😉. Maar natuurlijk zit er ook een gedachte achter. Een van mijn grote inspiratiebronnen is Professor Daniel Kahneman. Zijn theorie is dat het menselijke...

Mis nooit meer een inspirerend bericht of jouw gouden tip.
Schrijf je nu in voor de Behavioural Magic nieuwsbrief!


dit veld niet invullen s.v.p.